NIKMAT PUASA YANG DINIKMATI OLEH KITA DAN DIA :)

Wednesday, August 10, 2011 0 Comments A+ a-

Alhamdullilah... esok dah 10 ramadhan seluruh umat islam diseluruh dunia menunaikan ibadat puasa. Bergitu juga sy sekeluarga. Walaupun dalam keadaan berbadan dua sy tetap kuatkan semangat utk memenuhi ibadat puasa selama sebulan. Mmg berbeza pengalaman berbadan dua semasa anak pertama. Time tue sy mmg tak bermasalah... muntah ke? pening ke? semua mmg tak ada malah selera makan org kata pantang tengok semua nak makan. Tp kali nie berbeza... walaupun tak pernah muntah2 atau pening2 sy langsung tak ada selera nak makan... apa yg dimakan terasa pahit. Kesian kat suami... dia plak yg habiskan makanan sy... hehehe :)

Sebagai isteri sy masih belum lg memasak utk juadah berbuka utk suami... semua dibeli di bazar secara ala-kadar sahaja... bukan nyer tak nak masak tp keadaan diri sy yg keletihan membuatkan sy tak upaya nak memasak2 nie... Tp ituler kena fahan2 sendiri apabila membeli juadah diluar... tak boleh mengharapkan citarasa yg berkualiti lah kan? Namun bergitu terdetik dihati sy bertapa ramainyer peniaga2 mencari rezeki di bulan yg mulia ini. Bergitu mudah utk kita memilih apa jua juadah semua ada... malah ada antara pembeli yg membeli lebih kerana ikutkan nafsu sehingga berlakunyer pembaziran... tak nak lah cam nie yea... ::p

Marilah kita sama2 muasabah diri kita di bulan ramadhan nie... disaat kita berasa terliur dan membeli berlebeyhan juadah berbuka puasa tp bila dah berbuka kita tak sempat nak merasa dan menyentuh juadah yg kita beli di bazar krn kekeyangan akhirnyer juadah2 itu semua ke tong sampah akhirnyer... andai insan2 di pic2 dibawah ini  melihat makanan2 di tong sampah ini sy percaya mereka akan mengutipnyer dan memakannyer... kesiannyer pada mereka yg kebuluran tp kita senang2 jea membuangnyer... :) jom layan pic2 yg sy kongsikan utk tatapan kita semua ::




P/S : Bayangkan klau negara kita seperti megara mereka... syukur dengan nikmat ALLAH yg tak terhingga ini :)








Saya supermom kepada 3 orang hero, saya juga surirumah dan saya juga usahawan yang memasarkan produk sambal hitam pahang #CyecahCyecah. Saya berkerja sambil menjaga anak2.