Im pregnant again!!! just sharing what i fell this moment :)

Saturday, September 06, 2014 1 Comments A+ a-

Awal kehamilan saya yang tanpa diduga ini adalah dengan izin Allah. Rezeki dah rahmat dariNya. Saya tidak percaya saya akan mengandung seawal ini. Namun bergitu, saya yakin adanya rezeki ini Allah pasti akan turunkan bersama sama rezeki lain... Disebalik ketahuan ini ada cerita disebaliknya. 

Pertengahan Ramadhan yang lalu, saya menerima jemputan dari tok bak. Seperti biasa bak pasti tersenyum dengan kunjungan saya dan suami. Bak selalu bergurau tapi kali ini gurauannya sangat lain.

Bak menegur en suami " Aizat dapat baby baru... " saya tengok suami... suami tengok saya. Saya menafikan " mana ada bak... rezeki akan datang in shaa Allah " senyuman sang guru penuh tanda tanya sampai saya dalam perjalanan balik masih memikirkan kebenaran kata kata bak...

Saya beritahu en suami saya nak test... Haaaa!!! SAH ujian test im prengnant again!!! Alhamdullilah. Saya terus whatapps bak pagi pagi buta... " Bak macam mana tahu deyana prengnant sedangkan masa itu deyana belum tahu " hihi jawapan bak penuh misteri... " bak dah tahu"

Oh saya beritahu suami sebab saya mulanya kaget!!! Bukan tidak bersedia tapi saya di awal Ramadhan saya fokus giler giler kentang produktion. Saya baru push button turbo sebab sebelum ini produktion ada situasi sambal yang tidak tahan lama... huhuhu!!! Target saya nak gandakan produktiviti seperti dalam perancangan dan strategi. Uwaaaa!!! Tapi en suami ingatkan saya balik bila Allah berikan rezeki anak ini pasti Allah akan sertakan rezeki dalam bentuk lain...

Uwaaaa!!! Tahu sahaja im prengnant again 1 keluarga gembira:) alhamdullilah kan... of coz tahun depan nak sambut orang baru. Tapi apapun pasti ada cabarannya kan?

Situasi prengnant kali ini benar2 menguji saya, bukan nak mengadu domba tau!!! Just sharing what i feel this moment.

Muntah2, pening2, sakit dan kebas belakang pinggang, hilang selera, penat, malas, ini tak boleh itu tak boleh, ini tak nak itu tak nak... nak makan westerd, sampai bau sambal pun muntah!!! Kesian derrr en suami terpaksa melayan karenah ala ala diva ini. Now!!! bila lapar rasa betul2 lapar rasa macam tak tahan sangat dah... bila makan sikit jea... tak sampai setengah jam lapar semula... sabar en suami tau!!! Saya pun tak attract okey nak rasa semua ini tapi memang ini yang saya rasa...

Sejujurnya produktion dah sangat sangat slow, no marketing posting, no promotion, huhuhu rasa semua malas.... rasa nak baring jea. Keluar rumah seminggu sekali sahaja. Tak ada mood okey.

Huhuhu jem sekejap sehinggalah bila sedar sampai bila nak baring kan?  Tanggungjawab sangat besar sebab ramai pelanggan cari saya. Hmmm semalam bila lihat kembali kerja wow memang awesome banyak yang ketinggalan. 

Jadi saya start switch semula. Saya dah bangun dari baringan ini... hihihi...

Doakan saya tak ala ala diva yang over sangat yea... doakan saya dan coming soon baby ini comel macam saya. Haha:) cabaran memang cabaran tapi perlu hadapi. Allah jadikan sesuatu pasti ada sebabkan... 

Okeylah, siapa yang baca entry ini saya pasti ualls pun ada pengalaman juga kan? Maaf lah walaupun ini kandungan ketiga tapi ini pertama kali saya rasa bergini. Just enjoy mummy preggy yea! Muah!


Ini Ahmad Uwais Darda' dilahirkan pada 29 September 2014... 


Ini Ahmad Ukail Daniyal dilahirkan 10 Mac 2012

P/S : Diizinkan Allah kali ini rezeki baby gurl nama dia Zehra Ufaira'... dah lama tau cop nama ini... hihi



Saya supermom kepada 3 orang hero, saya juga surirumah dan saya juga usahawan yang memasarkan produk sambal hitam pahang #CyecahCyecah. Saya berkerja sambil menjaga anak2.

1 comments:

Write comments
Saniah
AUTHOR
September 7, 2014 at 12:45 AM delete

assalamualaikum
hahaha best je rasa saat menerima berita yg mengembirakan,,sy doakan semoga segala urusan kak deyana sepanjang pregggy ni berjalan dengan lancar dan dipermudahkan,, memang banyak yang nak di korbankan terutama masa rehat dengan masa struggle nk wat production,,apapun tahniah dah berisi ye kak,, doa kan saya juga coz sy juga mendambarkan baby gurl setelah dua hero menjadi permata hati kami sekeluarga

daripada
http://www.coretanhatiibu.com/

Reply
avatar