SUPPORT GURU ~~~ SEMINAR KENALI POTENSI DIRI BANGKIT 2014

Tuesday, February 18, 2014 0 Comments A+ a-

Kelmarin hari ahad 16 Febuari 2014 saya dan suami beserta 2 sepupu bermusafir sekejap di Kuala Lumpur dengan niat utama untuk menuntut ilmu dan merawat hati yang rindukan ilmu guru. Rupanya semakin saya selalu menuntut ilmu rupanya makin banyak yang saya tidak tahu. Apa yang saya nak kongsikan sangat adalah sebenarnya adalah saya dapat duduk sekali... Oh YES YES YES!!

Bukan senang tau sebab saya dah bergerak dari Kuantan dah 5.30 pagi dan memang agak lambat tapi saya beritahu suami saya nak duduk depan... nak duduk depan jugak... nak duduk betul betul depan guru... sedikit negetif bila saya kata nanti tak sempat... huhu!!! suami minta saya visulize dan saya pun swicth balik minda saya dan visulize semula sepanjang jalan saya cakap dalam hati " saya mesti duduk depan "

Nak tahu tak apa berlaku? Saya sampai agak dah pukul 8.30 tau di Times Square... hmmm!!! kalu ikutkan memang dah penuhlah seat bahagian depan... Tapi itu lah bila dah namanya rezeki tetap rezeki saya. Sampai jea kat pintu masuk lepas pendaftran ada satu krew bagi tahu... " yang baru sampai pergi bersila di depan " haaaa ambik kau!!! memang depan betul... alhamdullilah

Pengalaman pergi seminar di KL memang berbeza berbanding seminar di Kuantan... Huhu adakah energy orang Kuantan yang selesa menganggu guru saya menyampaikan ilmu... Happy, padat dan mantap pengisian guru saya kali ini... Ada bonus visulize sesi lagi... Bila dah visulize tak menangis memang tak sah lah... mesti menangis... saya menangis bila part jika segala impian saya tidak tercapai... huhu!!! UWAAAA dan saya tekad saya akan berusaha segala impian saya pasti tercapai... Amin^_^

Macam bisa guru terangkan " Apa yang kita fikirkan adalah satu DOA " apa yang kita fikir, apa yang kita rasa, apa yang kita cakap semuanya adalah doa... Berdoa jealah apa sahaja pada Allah kerana kerja kita memang sentiasa meminta dan Allah pasti akan memberinya bila sampai waktunya...

Betul ke betul? konsep berasaskan MESTI dan BANGKIT sentiasa diingatkan guru... impian perlu ditulis jika tidak ia hanya angan-angan kosong... baca impian kita setiap hari pagi dan petang. Lihat roda kehidupan kita adakah lebih baik dari dulu. Kenali potensi diri...

Nak duit datang pada kita... kita harus suka duit dan sayang duit.. Baru duit senang nak datang pada kita... Cium duit pun tak apa hari hari... hahaha...

Dan antara yang paling best kisah inspirasi dari abang Afdlin Shauki mang awesome tahap gaban... rupanya kisah kita hampir sampai... GO GO GO abang Afdlin Shauki!!! boleh sokong abang Afdlin Shauki di fb :- https://www.facebook.com/afdlinshauki


Hmmm... sesi petang pula adalah bersama Haji Asri jutawan saham Malaysia... Wow sentap jugak bila tahu 
rupanya boleh cetak duit sendiri... Menang bagus sangat dan in shaa Allah akan ku buka jugak akaun saham hari ini. Kan??? seronok bila Haji kata boleh buat umrah dah haji tiap-tiap tahu. MEMANG TERBAIK!!!
Hmmm... okeylah ualls mata macam mengantuk pula sebelum menunggu zohor, buat pahala sunat dulu boleh tidur sebelum zohor... hihi... gurau je... gurau pun tak boleh... Kan? Jadi meh layan pic dan video di bawah...Tq dan MUAH



Ini sempat singah ke rumah sepupu selepas selesai seminar tadi... seronok sangat bila mula memahami penting ikatan silaturahim... Muah!!!


Ini en suami kitalah semangat tau!!! ambil pic ini dari REEZQI PHOTO... siapa nak ambil pic yang cantik cantik boleh cari di sini https://www.facebook.com/ReezqiCinematograpy yea... saya copy yea pic en suami kita ini yea...


Dan boleh juga layan sedutan TV 3... kami ada terselit disitu... hahaha!!! nak masuk TV katakan dapat sikit-sikit itu petanda baik... Kan... LAYAN!

Saya supermom kepada 3 orang hero, saya juga surirumah dan saya juga usahawan yang memasarkan produk sambal hitam pahang #CyecahCyecah. Saya berkerja sambil menjaga anak2.