GAYA HIDUP EMAS PART 2

Thursday, May 05, 2011 0 Comments A+ a-

OH!!!! sprt yg dijanjikan kita sambung balik entry tentang GAYA HIDUP EMAS yea... dont wori yea... bukan minta U ALLS beli pun... he3... baca dulu info2 dibawah... anda nilai lah sendiri. Tiada paksaan membeli tp sesiapa yg berminat utk info2 lanjut bleh tanya tanpa segan silu... insayallah sy akan berikan maklumat sprt mana yg anda inginkan...::p

1) Pembersihan ( DETOX ) dan Pencegahan



- BIOSEED -
30 sachet
Harga Ahli : RM95.00 Harga Runcit : RM110

Disyorkan :- Bioseed 1 paket diambil pagi sblm sarapan. Pastikan minum air sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari

Fasa pertama ini sebenarnya ialah untuk menyediakan badan kita disamping melaksanakan fungsi pencegahan terhadap penyakit berdasarkan penjagaan usus yg sempurna. Kandungan platago ovata di dalam bioseed memainkan peranan utama apabila terkena air, ia akan mengembang 20x ganda dan bertindak sbgi sponge utk mencuci bersih sistem usus yg mana turut memainkan peranan utk membantu menurunkan tahap kolesterol dan mengawal paras gula. Ini bukan shj membantu mengelakkan masalah peracunan diri ( mencegah kanser, magraine, masalah kulit dan lain2 ), malah dia turut menyediakan permukaan optimum apabila usus bersih bg menyerap nutriens dgn lebih sempurna. Peranan pencegahan juga dilihat dr konteks mengelakkan ketepuan darah dgn kolesterol ( mencegah gejala salur darah tersumbat sprt penyakit jantung, stroke dan hipertensi ) dan mengawal paras gula ( mencegah masalah kencing manis ). Setelah usus dibersih, kandungan Lactobacillus ( kuman baik ) pula bertindak melindunginya disamping membantu menghasilkan nutriens dan enzim yg amat diperlukan oleh badan. Kandungan Ulmus Fulva membantu mengeluarkan bahan2 yg toksid dr sistem usus dan Gamat membantu memulihkan keadaan di dalam sistem usus manusia.

2) Pemulihan Dalaman


- PATI GAMAT PLUS -
350 ml
Harga Ahli : RM45.00 Harga Runcit : RM54.00

Disyorkan :- Pati Gamat Plus / Bervitamin 1 sudu besar sebelum makan malam atau 2 kali sehari

Badan manusia dikurniakan oleh ALLAH s.w.t sbgi satu badan yg kebal. Bukan dr ertikata ditetak tidak lut tetapi badan kita dpt memendam kebanyakkan dr gejala penyakit tanpa menunjukkan apa2 simptom kecuali pd peringkat terminal. Oleh itu, kita tidak mengetahui apakah kerosakkan yg berlaku pd badan kita kecuali sudah terlambat. Di sini letaknya kepentingan menjaga kesihatan dalaman secara berterusan dan tidak menunggu sehingga saat akhir utk mencari penawarnya. Gamat sprt mana yg diketahui telah digunakan sejak berzamanlg utk para ibu yg melahirkan anak dan mereka yg baru menjalani pembedahan disamping utk memulihkan kesihatan dalaman. Dalam usus modenisasi, R&D yg dijalankan terhadap gamat membuktikan bahawa ia bukan setakat itu, malah mempunyai nilai terapeutik yg tinggi. Antara kesan gamat bg mereka yg badan sihat adalah:-

a) Kesan antiihrombotik
Ia menipis dan mengelakkan pembekuan darah di mana boleh mencegah masalah salur darah tersumbat dan emboli yg mengakibatkan penyakit stroke, jantung dan
deep venus thrombosis.

b) Kesan vasodilatasi
Kesan melebarkan darah ini penting utk melancarkan pengaliran darah disamping
membantu menstabilkan tekanan darah tinggi.

c) Kesan penumbuhan sel
Ianya membantu menyembuhkan sama ada luka luar atau dalaman. Juga sel2 yg
rosak akan digantikan dgn sel sihat.

d) Kesan anti radang ( inflamasi )
Kesan ini membantu menyurutkan bengkak. Ia juga mengatasi masalah radang yg
mengikut kajian memberi kesan membantu mencegah kanser.

e) Kesan anti histamina
Berkhasiat teutamanya bagi mereka yg menghadapi masalah alahan kulit, resdung dan
juga lelah.

f) Kesan penahan sakit
Kesan semulajd tanpa kesan sampingan ini boleh diumpamakan menyamai 2 kali ganda
kesan penahan sakit oleh aspirin. Ia bertindak setempat dan juga dr dalaman ( local
and central antinosiseptive effect )

g) Meningkatkan metabolisme
Dengan merangsang proses oxydative phosphorilation, ianya membantu pembakaran
tenaga.
h) Mengawal klesterol dan gula
Membantu menstabilkan paras kolesterol dan gula di dalam darah.

i) Kesan anti fungal
Membantu mencegah masalah kulat seperti panau dan kurap.

3) Meleengkap dan Memangkin



- C3 SPIRULINA -
500 ml
Harga Ahli : RM56.00 Harga Runcit : RM68.00

Disyorkan :- 1 sudu besar C3 Spirulina 3 kali sehari dijadikan sbgi minuman sewaktu makan

Makanan zaman skrg ialah makanan yg diproses dan sudah tentu mengandungi nutrien yg tidak sempurna. Keseimbangan nutrien amat perlu bg melancarkan sebarang proses kimia di dlm badan manusia. Spirulina dipilih kerana ia mengandungi hampir semua nutrien yg badan perlukan sprt vitamin, garam galian dan lain2. Malah kandungan nutrien di dlmnya adalah pd peratusan yg lebih tinggi dr makanan biasa. Ini melengkapkan keperluan badan utk berfungsi pd kadar yg optima. Slain dr itu, ia juga mengandungi kandungan grup antioksidan yg paling lengkap utk mengatasi masalah ancaman radikal nenas sprt vitamin C, E, Beta Carotene, Selenium Zink dan juga Coenzym Q10.

Utk memangkinkan tindakbalas kimia di dlm badan, di sini kita lihat fungsi tambahan C3 yg pertama iaitu Coenzym Q10. Ia telah terbukti oleh sains sbgi memangkin tindak balas penghasilan tenaga oleh badan. Kita boleh bayangkan Coenzym Q10 ini memainkan peranan seolah-olah sparkplug yg memastikan penjanaan tenaga yg amat diperlukan oleh sel. Paras saintis menunjukkan bahawa paras Coenzym Q10 semakin menurun dgn usia dan ini sebenarnya melemahkan organ2 dlm badan yg kesemuanya memerlukan tenaga yg berterusan utk fungsi dgn betul. Malah beberapa penyakit terutamanya penyakit jantung berkait rapat dgn tahap Ceonzym Q10 yg rendah.

Chlorophyll di dlm C3 Spirulina pula berperanan utk membersih dan membina darah. Satu cara detox dalaman yg melengkapkan proses detox luaran ( usus ) oleh Biosseed. Molekul Chlorophyll yg hampir menyamai struktur molekul hemoglobin ( komponen sel darah merah manusia ) membuatkan fungsinya menyokong peranan darah mengangkut nutrien dan oksigen semakin menyerlah. Dan inilah sebabnya doktor sering menyarankan utk memakan sayuran hijau yg sebenarnya banyak mengandungi Chlorophyll. Ascorbic asid atau vitamin C yg dikandungi oleh C3 Spirulina ini juga melengkapkan agar pemakanan ini mengandungi kesemua jenis vitamin yg diperlukan oleh tubuh manusia.

4) Mengembalikan dan Regenerasi



- BIO H -
20 sachet
Harga ahli : RM188.00 Harga Runcit : RM228.00

Disyorkan :- Bio H 1 hingga paket diambil sblm tidur malam diambil pada perut kosong 2 jam sblm tidur

Setelah membersih dan mencegah, dan seterusnya kita sudah pun memulihkan dalaman maka skrg tibalah masanya utk mengembalikan apa yg telah hilang atau apa yg kita namakan sbgi proses regenerasi. Ini dpt dibantu dgn meningkatkan kembali paksi hormon badan terutamanya Hormon Tumbesaran ( HGH ). Bio H diformulasikan secara lengkap mengandungi bahan yg merangsang kelenjar pituitari anterior di bahagian otak manusia utk merembeskan HGH. Terutamanya bg mereka yg sudah melewati usia 35 thn, proses penuaan mula dirasakan. Perubahan2 yg ketara tersebut dpt dikawal dan dikembalikan seandainya paras HGH dapat ditingkatkan semula. Antara2 kesan2 yg didapati apabila paras HGH ditingkatkan pd paras optima mengikut lebih dr 27,000 ujian klinikal yg dijalankan di serata dunia ialah :

- peningkatan jisim otot
- pengurangan lemak
- peningkatan tahap tenaga
- merangsang penumbesaran semula organ di dalam badan
- meningkatkan keupayaan jantung
- menguatkan immuniti tubuh
- menguatkan tulang
- menganjalkan dan menegangkan kulit
- menghilangkan kedutan dan selulit
- memberi tidur yg berkualiti
- meningkatkan keupayaan memori dan byk lg

Apa yg perlu dipastikan bg membantu merangsang perembesan HGH tersebut ialah dgn mendapat tidur yg cukup, bersenam, menjaga pemakanan iaitu mengurangkan makanan yg berkanji dan berlemak.

GAYA HIDUP EMAS sebenarnya merupakan syor kepada mereka yg memberi penelitian terhadap erti nilai kesihatan sebenarnya. DR SYID AYOB BIN SYID MUSTAFA AL-QUDRI yakin dgn mengamalkan BIOSEED, PATI GAMAT PLUS / BERVITAMIN, C3 SPIRULINA dan BIO-H mampu memainkan peranan utk mengatasi pengaruh dan gejala penyakit di zaman moden ini. Yg mana sekali lg ditegaskan bahawa adalah peranan kita sendiri utk menjaga kesihatandan mencegah penyakit dr merawatnya. Jgn sayangkan penyakit, hargailah kesihatan anda dgn ertikata sebenarnya. Wallahualam....:^______________^

Info2 yg padat kan?????? dah naik penat menulisnya tetapi disebabkan nak jugak sampaikan info2 nie dgn rela hati berkorban masa tido hr nie... Jam menunjukkan pkul 3.45 pg... ngeeeeee!!! okeylah U ALLS... dah ngatuk... nanti kan plak entry yg lelain yea... LOVE U!!!



Saya supermom kepada 3 orang hero, saya juga surirumah dan saya juga usahawan yang memasarkan produk sambal hitam pahang #CyecahCyecah. Saya berkerja sambil menjaga anak2.